ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΣ ΑΡΓΙΑΣ--ΟΧΙ ΣΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΜΟΝΟΠΩΛΙΩΝ-ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΡΓΙΑ--ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΜΑΣ-----ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΚΛΑΔΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ---ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΜΕ ΜΙΣΘΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 751 ΕΥΡΩ--ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΠΕΙΝΑΣ---ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΔΟΥΛΕΙΑ--ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΡΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ----ΕΝΙΑΙΟ ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ-ΠΡΟΝΟΙΑΣ-ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ----ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ--ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ---ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝΦΙΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΧΑΡΑΤΣΙΩΝ--ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΣΤΑ 20.000 ΕΥΡΩ-----ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ ΠΟΥ ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΕΣ----ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΛΑΪΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ -----

Πέμπτη, 5 Απριλίου 2018

ΕΥΔΑΠ - ΕΥΑΘ: Νέες ανατιμήσεις και χαράτσια «προίκα» για τα κέρδη των επενδυτών

Με νέες ανατιμήσεις και χαράτσια στο νερό, εγγυάται προκαταβολικά τα κέρδη παλιών και νέων μετόχων
Αποκαλυπτικά τα όσα προβλέπει για τη νέα τιμολογιακή πολιτική των ΕΥΔΑΠ - ΕΥΑΘ το «στρατηγικό σχέδιο» της «Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ» για την περίοδο 2018 - 2022
«Η εισαγωγή νέας μεθόδου τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος από το 2018 αποτελεί την
πλέον κρίσιμη πρόκληση που καλούνται να αντιμετωπίσουν η ΕΥΑΘ και η ΕΥΔΑΠ».
Αυτό αναφέρει το «στρατηγικό σχέδιο» της «Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ» (ΕΕΣΥΠ) για την περίοδο 2018 - 2022. Πρόκειται για το σχεδιασμό που ξεδιπλώνει το λεγόμενο «υπερταμείο» για τις ιδιωτικοποιήσεις, το οποίο, με τη σειρά του, συγκαταλέγεται στις αντιλαϊκές παρεμβάσεις και τις αναδιαρθρώσεις που πέρασε η σημερινή κυβέρνηση στο πλαίσιο του 3ου μνημονίου.
Ο κεντρικός άξονας, σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των κρατικών πακέτων σε όλες τις εταιρείες, αφορά στη «βελτίωση» των οικονομικών δεικτών, στην αύξηση των μερισμάτων και των εσόδων τους και βέβαια στην κλιμάκωση των ιδιωτικοποιήσεων και της «αξιοποίησης» της κρατικής περιουσίας, με κριτήριο το κέρδος.
Τα πάντα υποτάσσονται στη στρατηγική ανάκαμψης των επιχειρηματικών ομίλων και στην προσέλκυση «επενδυτών», ενώ σε κάθε περίπτωση η επιχείρηση «βελτίωσης των οικονομικών επιδόσεων», δηλαδή των κερδών για τους μεγαλομετόχους (κράτος και ιδιώτες), σηματοδοτεί νέες ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά, όπως είναι το νερό.
Στέλνουν το «λογαριασμό» στα λαϊκά νοικοκυριά
Με βάση Κοινή Υπουργική Απόφαση (του 2017), η κατάρτιση των τιμολογίων ύδρευσης μέσα στο α' εξάμηνο του 2018 θα ακολουθεί «κοινές αρχές» για την «ανάκτηση του συνολικού κόστους», στο οποίο μάλιστα περιλαμβάνουν και τα περιθώρια κέρδους των μετόχων (κράτους και ιδιωτών).
Σε αυτό το φόντο, και ενώ τα λαϊκά στρώματα έχουν ήδη χρυσοπληρώσει τις υποδομές, τόσο μέσω του κρατικού προϋπολογισμού όσο και απευθείας, μέσω των τιμολογίων που χρεώνουν οι εταιρείες ύδρευσης, έρχεται η κυβέρνηση να προσθέσει σειρά νέων ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων στην εμπορευματοποίηση του νερού, για τη δημιουργία «αξίας» και για την προσαύξηση των κερδών των μετόχων.
Ενα τέτοιο κριτήριο αφορά στο «κόστος ευκαιρίας του επενδυμένου κεφαλαίου» και προβλέπει την κάλυψη του «διαφυγόντος κέρδους», που θα μπορούσε να προκύψει για τον «επενδυτή», αν τοποθετούσε τα κεφάλαιά του σε άλλη αποδοτικότερη επιλογή!
Μεταξύ άλλων, τα τιμολόγια ύδρευσης θα αποτελούνται από:
  • Το «χρηματοοικονομικό κόστος», στο οποίο συγκαταλέγεται το «κόστος ευκαιρίας του επενδυμένου κεφαλαίου». Δηλαδή, η «ταρίφα» ξεκινά με τον προσδιορισμό ενός αρχικού ποσοστού κέρδους «ευκαιρίας», προς αναπλήρωση τυχόν απωλειών σε σχέση με αυτές που υπάρχουν σε άλλες επενδυτικές επιλογές. Στη συνέχεια, το «κόστος ευκαιρίας» θα προσαυξάνεται με την «εύλογη απόδοση επί των ιδιωτικών κεφαλαίων» (!), δηλαδή ως ένα επιπλέον ποσοστό κέρδους επί των κεφαλαίων που έχουν επενδύσει οι ιδιώτες. Πρόκειται για έναν ακόμη «κράχτη» για την τόνωση της κερδοφορίας των σημερινών μετόχων και για την προσέλκυση νέων.
  • Το «περιβαλλοντικό κόστος», καθώς επίσης και το κόστος νερού, τα οποία, βέβαια, έρχονται να προστεθούν στα προηγούμενα. Οπως αναφέρεται στο «στρατηγικό σχέδιο» του «υπερταμείου», αυτά θα υπολογίζονται από τις αρμόδιες διευθύνσεις υδάτων και βέβαια θα αναπροσαρμόζονται σε ετήσια βάση...
Τα παραπάνω συνθέτουν το «συνολικό κόστος προς ανάκτηση», δηλαδή τη μάζα των χρεώσεων και των χαρατσιών που φορτώνουν στην κατανάλωση. Μάλιστα, το αντιλαϊκό «ξεσάλωμα» έχει και συνέχεια. Σε περίπτωση που τα ποσά αυτά δεν συγκεντρωθούν στο ακέραιο, «εναλλακτικά επιτρέπονται περιοδικές αυξήσεις των τιμολογίων έως το ποσοστό αύξησης του ΑΕΠ του προηγούμενου έτους», αναφέρεται στο «στρατηγικό σχέδιο» του «υπερταμείου» για τις ιδιωτικοποιήσεις. Πρόκειται βέβαια για μια ακόμη ρήτρα, που έρχεται να διασφαλίσει τα συμφέροντα των επενδυτών, αλλά και για την προσέλκυση νέων «παικτών» στον κλάδο της ύδρευσης - αποχέτευσης.
«Τρέχουν» το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων
Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ με γοργούς ρυθμούς «τρέχει» το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων, με βάση το πλάνο που έχει καταθέσει και στο υπουργείο Οικονομικών.
  • Στην ΕΥΑΘ το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 74% του μετοχικού κεφαλαίου, ενώ το 5% ανήκει στη γαλλική «Suez Environment». Σύμφωνα με το επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ, πρόκειται να προσληφθούν σύμβουλοι για την αξιολόγηση των «εναλλακτικών επιλογών αξιοποίησης» του 23%.
  • Στην ΕΥΔΑΠ το ελληνικό Δημόσιο κατέχει το 34,03% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, το ΤΑΙΠΕΔ το 27,3% (συνολικά 61,3%), ενώ περίπου το 10% ανήκει στον μεγαλοεπενδυτή John Paulson. Σύμφωνα με το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ, πρόκειται να προσληφθούν σύμβουλοι για την πώληση του 11% των μετοχών. Σε χτεσινές δηλώσεις του (Ρόιτερς) ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Α. Ξενόφος, σημείωσε ότι οι διαγωνισμοί για τις ιδιωτικοποιήσεις σε ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, καθώς και για το 17% της ΔΕΗ, θα προκηρυχτούν στο β' εξάμηνο του 2018.
  • Στα σκαριά είναι και η εκχώρηση των ΕΛΠΕ σε «στρατηγικό επενδυτή». Σε αυτό το πλαίσιο, το ΤΑΙΠΕΔ (σήμερα με 35%) και η PANEUROPEAN του ομίλου Λάτση (με 45,5%) υπέγραψαν «μνημόνιο κατανόησης» για την από κοινού πώληση ποσοστού τουλάχιστον 50,1%. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι δύο βασικοί μέτοχοι (κράτος και όμιλος Λάτση) αναμένεται να παραμείνουν στα ΕΛΠΕ με ποσοστό από 15% ο καθένας.
Αναδιαρθρώσεις στο έδαφος των μνημονίων
Την ίδια ώρα, στο πλαίσιο του 3ου μνημονίου και των προαπαιτούμενων της αντιλαϊκής κλιμάκωσης, προβλέπονται διαρθρωτικές παρεμβάσεις αναφορικά με την υποστήριξη της πολιτικής για την ύδρευση και για την «τιμολόγηση».
Στο τελευταίο συμπληρωματικό μνημόνιο με την Ευρωζώνη, προβλέπονται σταθερό ρυθμιστικό καθεστώς για επενδύσεις στα δίκτυα, η λειτουργία της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων με «επαγγελματισμό και αποπολιτικοποίηση σε όλα τα επίπεδα», όπως και η «μεταρρύθμιση της διοίκησης των τοπικών εταιρειών ύδρευσης και η αποσαφήνιση της γεωγραφικής εμβέλειας των τοπικών εταιρειών με ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ ώστε να μην επικαλύπτονται».
Στο επίκεντρο βρίσκεται και η αναβάθμιση της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, με δράσεις όπως η δημιουργία ειδικής μονάδας κοστολόγησης και τιμολόγησης των υπηρεσιών ύδατος, η ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας και οικονομικής αυτονομίας της κ.ά.

Απο την στηλη πολιτικη του "Ριζοσπαστη"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου