ΤΕΤΑΡΤΗ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΟΛΟΙ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ !!! ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ Ή ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ..!!! ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΚΛΑΔΟ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ !!!! ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ--ΣΣΕ--ΣΤΟΠ ΣΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ !!! ΤΩΡΑ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ --!!!ΠΙΟ ΠΟΛΛΟΙ-ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ --ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΕΝΙΣΧΥΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΨΗΦΟ ΜΑΣ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ----ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΟΥ- ΟΡΓΑΝΩΣΟΥ ΣΕ ΑΥΤΟ--ΠΙΟ ΠΟΛΛΟΙ-ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ ---ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΜΠΟΡΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ---ΤΕΤΑΡΤΗ 28 ΦΛΕΒΑΡΗ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ----ΣΤΟΠ ΣΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ--ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ--ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ---- ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΖΩΗΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ --ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ ΑΛΛΗ ΥΠΟΜΟΝΗ -- ΜΑΘΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ !-====-

Σάββατο 1 Απριλίου 2017

ΒΙΒΛΙΑ

    Αν και οι τιμές των περισσότερων βιβλίων και κυρίως των καινούργιων κυκλοφοριών, βρίσκονται… σε κορφές  απροσέγγιστες για τις τσέπες πολλών αναγνωστών αυτού του ιστολογίου, αυτός που αγαπά το διάβασμα θα ψάξει και θα εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία για να προμηθευτεί ένα καλό βιβλίο.
 Και για να κλείσει αυτός ο πρόλογος, το αίσθημα της προσφοράς δεν ―πρέπει να― ετεροκαθορίζεται από τις κοινωνικές συνθήκες ή την οικονομική συγκυρία· ανθεί όπου βρει γόνιμο έδαφος, στις καρδιές, στις συνειδήσεις, μέσα από τον αγώνα για τα καθημερινά προβλήματα, πάντως όχι στις τσέπες: Μπορείς να χαρίσεις σε κάποιον ένα βιβλίο απ’ τη βιβλιοθήκη σου και όχι κατ’ ανάγκη να τ’ αγοράσεις
    Υπάρχουν, βέβαια, περισσότερα βιβλία που αξίζει να διαβαστούν, όμως η πρότασή μας αφορά σε κάποια  από αυτά που διαβάσαμε .
Χωρίς άλλη χρονοτριβή, λοιπόν και χωρίς σειρά προτίμησης στη λίστα μας, έχουμε και λέμε…
καλή ανάγνωση!
  «Θεσσαλονίκη 9-11 του Μάη 1936 (οι αγώνες τουΛαού)»
 Θέμος Κορνάρος
  τιμή με ΦΠΑ: 6,00 ­ευρώ


Ο Κορνάρος, τάσσοντας τον εαυτό του στην υπηρεσία του λαού, γίνεται με την τέχνη του ο «πρακτικογράφος» των αγώνων του. Δεν είναι καθεαυτό μυθιστοριογράφος, καθώς τα περισσότερα από τα έργα του μοιάζουν με λογοτεχνικά ρεπορτάζ, με χρονικά. Ένα τέτοιο έργο είναι και η Θεσσαλονίκη, 9-11 Μάη 1936 (Οι αγώνες του λαού).
Με τη ρεαλιστική και γλαφυρή γραφή του, ο συγγραφέας «ζωντανεύει» τη σφοδρή ταξική σύγκρουση στην πόλη. Ο ματωμένος Μάης του’36 αποτέλεσε το μεγαλύτερο ως τότε αγωνιστικό σταθμό που είχε γνωρίσει το εργατικό και κομμουνιστικό κίνημα στην Ελλάδα. Οι περιγραφές του αποτυπώνουν το μέγεθος της εκμετάλλευσης του λαού και της κρατικής καταστολής, τον αδίστακτο ρόλο του αστικού κράτους και των πολιτικών του στηριγμάτων. Ηθικός νικητής ωστόσο αναδεικνύεται ο κόσμος της μισθωτής σκλαβιάς, ο οποίος με μαχητικότητα κι αισιοδοξία πορεύεται με σύμμαχο την ιδέα της κοινωνικής απελευθέρωσης.
 
KΙΜ ΦΙΛΜΠΙ



    Ο σιωπηλός μου ΠΟΛΕΜΟΣ

      Η αυτοβιογραφία ενός κατασκόπου

                                  τιμή με ΦΠΑ: 15,00 ­ευρώ
Τα επιτελεία της αστικής τάξης, στη διαχρονική τους προσπάθεια να κατηγορήσουν τους κομμουνιστές ως εμπλεκόμενους σε δίκτυα προδοτών του «εθνικού συμφέροντος», επιχειρούν να συσκοτίσουν το γεγονός ότι, σε συνθήκες μιας εκμεταλλευτικής κοινωνίας, το ταξικό συμφέρον είναι που χρωματίζει το εθνικό. Ότι κάθε εργατικό κράτος οφείλει να χρησιμοποιήσει μέσα που χρησιμοποιεί και το αστικό κράτος στην πάλη των τάξεων σε διεθνές επίπεδο. Μια τέτοια ακριβώς περίπτωση είναι και η περίπτωση του Κιμ Φίλμπι, ενός ανθρώπου ο οποίος «πρόδωσε» όχι την πατρίδα του, αλλά την τάξη του.

Σε συνθήκες όπου η υπεράσπιση της Σοβιετικής Ένωσης και των χωρών του σοσιαλισμού αποτελούσε καθήκον κάθε επαναστάτη εργάτη, οι Μυστικές Υπηρεσίες του πρώτου εργατικού κράτους αξιοποίησαν και την ανιδιοτελή προσφορά ανθρώπων, όπως ο Φίλμπι, για την ακύρωση των αντεπαναστατικών σχεδίων του διεθνούς ιμπεριαλισμού. Και αυτό, κάτω από συνθήκες που έπρεπε αυτοί οι άνθρωποι καθημερινά να χώνονται βαθιά στη λάσπη των αντεπαναστατικών δολοπλοκιών, προκειμένου να μην τους αφήσουν περιθώριο επιτυχίας.

Παρά τις θρηνωδίες των αστικών επιτελείων, το παγκόσμιο επαναστατικό κίνημα τους χρωστάει ευγνωμοσύνη.


ΟΙ ΕΡΓΑΤΙΚΟΙ - ΛΑΪΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

ΤΟΥ ΜΑΗ ΤΟΥ ’36

Υλικά της διημερίδας της ΚO Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ (13-14 Μάη 2016)
                           τιμή με ΦΠΑ: 10,00 ­ευρώ
Η Διημερίδα της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας, τα υλικά της οποίας περιλαμβάνονται σ’ αυτή την έκδοση, αποτελεί μέρος μιας σειράς πολύμορφων εκδηλώσεων προς τιμήν των 80 χρόνων από το Μάη του ’36, που διοργάνωσε η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ στη Θεσσαλονίκη, τη βδομάδα 9-15 Μάη 2016.

Μελετώντας κανείς τα υλικά που περιλαμβάνονται στην έκδοση, θα έχει τη δυνατότητα να διαπιστώσει ότι ο ματωμένος Μάης του ’36 ήταν μια ταξική σύγκρουση, ένας μεγάλος σταθμός στην ιστορία των ταξικών αγώνων, για την ακρίβεια, ο μεγαλύτερος που είχε ζήσει μέχρι τότε το εργατικό και το κομμουνιστικό κίνημα στην Ελλάδα. Ένας αγώνας που ανέδειξε περίτρανα την ανειρήνευτη αντίθεση κεφαλαίου - μισθωτής εργασίας. Τη δύναμη της εργατικής τάξης και τη θέση της στην κοινωνία, ως την τάξη που έχει την ιστορική αποστολή ν’ ανατρέψει τον καπιταλισμό, να καταργήσει την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και να οικοδομήσει το σοσιαλισμό-κομμουνισμό, την κοινωνία που θα έχει στο επίκεντρο την ικανοποίηση των αναγκών όλων των εργαζομένων. Τα διδάγματα και τα συμπεράσματα αυτών των εργατικών-λαϊκών αγώνων φωτίζουν το δρόμο που πρέπει ν’ ακολουθήσει ο λαός στην πάλη του ενάντια στα μονοπώλια και στην εξουσία τους.
  
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΗΣ

Φωτογραφίζοντας το Δημοκρατικό Στρατό Ελλάδας

Λεύκωμα

Την άνοιξη του 2014 η Τάνια Μουσούρη και ο Αλέξης Χατζής δώρισαν στο Αρχείο της ΚΕ του ΚΚΕ το αρχείο (σε πρωτότυπα φωτογραφικά φιλμ) του Απόστολου Μουσούρη, οπερατέρ του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας, ο οποίος, έχοντας πάρει μέρος ως κινηματογραφιστής στις μάχες του Γράμμου (1948, 1949) και του Βίτσι (1949), αποτύπωσε εικόνες ανεκτίμητης αξίας, που αποτελούν ντοκουμέντα ιστορικά, αδιαμφισβήτητα και αδιάβλητα.

Μέσα από μια εξαιρετικά ανθρωποκεντρική ματιά, ο Απόστολος Μουσούρης μάς παραδίδει εικόνες από την καθημερινότητα των ανθρώπων στις περιοχές της Ελεύθερης Ελλάδας, λεπτομέρειες από τη ζωή των μαχητών του ΔΣΕ, καταγραφές μαχών, στιγμιότυπα από την εκπαίδευση, έως και τοπογραφικής αξίας φωτοαποτυπώσεις, έτσι που ο σημερινός νέος αγωνιστής να μπορεί να προσεγγίσει όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικά στιγμές από την ιστορία της ένοπλης εκείνης ταξικής σύγκρουσης της περιόδου 1946-49, να γνωρίσει την καθημερινότητα της ζωής και της δράσης των μα-χητών και μαχητριών του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας. Αναπόσπαστο μέρος της δράσης του ΔΣΕ υπήρξε η οργανωμένη υποχώρηση του ΔΣΕ στο έδαφος της Αλβανίας στο τέλος Αυγούστου του 1949 και η πολιτική προσφυγιά που ακολούθησε με την εγκατάσταση χιλιάδων ως πολιτικών προσφύγων πλέον στις Λαϊκές Δημοκρατίες και την ΕΣΣΔ, όπου εγκαταστάθηκε και το μεγαλύτερο μέρος τους στην περιοχή της Τασκένδης. Εκεί έζησε και ο ίδιος ο Απόστολος Μουσούρης, ο οποίος παραδίδει στην ιστορική γνώση και έρευνα μοναδικά φωτογραφικά ντοκουμέντα της πρώτης περιόδου εγκατάστασης των πολιτικών προσφύγων.
                                                    

    Το βιβλίο αυτό κυκλοφόρησε στα ρωσικά το 1934 στην ΕΣΣΔ. Η πρώτη μετάφραση του βιβλίου στα ελληνικά έγινε μόλις 2 χρόνια αργότερα, το 1936, για να κυκλοφορήσει ως ειδική έκδοση του Ριζοσπάστη σε τέσσερα τεύχη (στα πλαίσια της σειράς «Η βιβλιοθήκη του Λαού»). Σε αυτή την έκδοση βασίστηκε και η μετέπειτα επανέκδοση του έργου (με μεταφραστική επιμέλεια του
Γ. Ζιούτου) το 1945, από το τότε εκδοτικό του ΚΚΕ Τα Νέα Βιβλία.

Η Σύγχρονη Εποχή, προχωράει στην επανέκδοση του έργου μετά από σχετική επιμέλεια.

Αυτή η επανέκδοση έχει διττό στόχο. Από τη μια, συμβάλλει στη διατήρηση και στη μελέτη ενός βασικού εγχειριδίου Πολιτικής Οικονομίας, το οποίο αξιοποιήθηκε σε σημαντικό βαθμό στις πρώτες δεκαετίες της σοσιαλιστικής οικοδόμησης στην ΕΣΣΔ, ενώ, από την άλλη, μπορεί να συμβάλλει στην πρώτη επαφή με τη μαρξιστική Πολιτική Οικονομία.

Ο χαρακτήρας του βιβλίου είναι εγχειριδιακός, με την έννοια ότι έχει ως σκοπό να εκθέσει τις πιο βασικές και τις πιο θεμελιώδεις έννοιες, κατηγορίες και νόμους της μαρξιστικής Πολιτικής Οικονομίας. Το βιβλίο προσφέρει τα απαραίτητα εφόδια για μια πρώτη «τακτοποίηση» των σχετικών γνώσεων, ως απαραίτητης προϋπόθεσης για τη μετέπειτα προσέγγιση της σύνθετης αντικειμενικής οικο-νομικής πραγματικότητας του καπιταλισμού.

ΤΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΖΗΤΗΜΑ
τιμή με ΦΠΑ: 14,00 ευρώ
Η Αλεξάνδρα Κολοντάι με το συγκεκριμένο έργο της (το οποίο περιλαμβάνει προφορικές της διαλέξεις) φωτίζει την ταξική ουσία και την ιστορικότητα της κοινωνικής θέσης της γυναίκας, που αφορά κατά βάση τη θέση της στην κοινωνική εργασία και, ως παράγωγο, τη θέση της στην οικογένεια με βάση τον ειδικό της ρόλο στην αναπαραγωγή του ανθρώπου και τη σχέση με το άλλο φύλο, γενικότερα τις σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων. Πρόκειται για ένα έργο με ιδιαίτερη εκλαϊκευτική δύναμη, σημαντικό για τη γυναίκα εργατικής, λαϊκής ένταξης ή καταγωγής, τη νέα γυναίκα, ακόμα και τη μαθήτρια, αλλά και για τη γυναίκα αγωνίστρια του λαϊκού κινήματος.


Η συμμετοχή των γυναικών στο Δημοκρατικό στρατό Ελλάδας



(1946-1949)

                            τιμή με ΦΠΑ: 13,00 ευρώ

Στις τότε συνθήκες της Ελλάδας, που κυριαρχούσε η αντιδραστική αντίληψη για την κατωτερότητα του γυναικείου φύλου και όπου η ανισοτιμία της γυναίκας ήταν θεσμικά κατοχυρωμένη, ο ΔΣΕ εξύψωσε την εργάτρια και την κοπέλα του χωριού σε πρωταγωνίστρια των πολιτικών εξελίξεων, που άνοιγε το δρόμο για μια καλύτερη ζωή. Η γυναίκα στο ΔΣΕ αποδείχτηκε ισάξια με τον άντρα συναγωνιστή της. Σε αυτό συνέβαλε η ειδική δουλειά για τις γυναίκες που έκανε το ΚΚΕ και κατ’ επέκταση τα επιτελεία του ΔΣΕ.

Ο αγώνας του ΔΣΕ άφησε ανεξίτηλα το αποτύπωμά του στο παγκόσμιο εργατικό και λαϊκό κίνημα, η, δε, συμμετοχή των γυναικών σ’ αυτόν αποτέλεσε παρακαταθήκη στον αγώνα για την ισοτιμία της γυναίκας.

Η παρούσα έκδοση αποτελεί μια σεμνή απόδοση τιμής στις γυναίκες του ΔΣΕ, που συνέβαλαν στην πάλη για την ισοτιμία και την πολιτική χειραφέτηση της γυναίκας μέσα από τον αγώνα για την απελευθέρωση του ανθρώπου από την εκμετάλλευση.

Καμό
τιμή με ΦΠΑ: 15,00 ­ευρώ

Η ζωή του μπολσεβίκου επαναστάτη Σιμόν Τερ-Πετροσιάν (1882-1922), που έγινε γνωστός με το ψευδώνυμο Καμό, αφιερώθηκε ολόκληρη στα υψηλότερα ιδανικά της ανθρώπινης απελευθέρωσης από τη σκλαβιά της τσαρικής απολυταρχίας και του καπιταλισμού. Ο Μαξίμ Γκόρκι τον ονόμασε «καλλιτέχνη της επανάστασης». Ο ίδιος θα μπορούσε δίκαια να υπερηφανεύεται για πολλά, ωστόσο, προτιμούσε να θυμάται πώς κατάφερε να βρει γλυκό καρύδι για το φίλο του τον Λένιν.

Ο Καμό, τον οποίο ο Λένιν χαρακτήριζε ως «άνθρωπο πέρα για πέρα απόλυτης αφοσίωσης, ανδρείας και δραστηριότητας», υπήρξε σπουδαία φυσιογνωμία των μπολσεβίκων, με ιδιαίτερο ταλέντο στην παράνομη δουλειά. Συμμετείχε στο στήσιμο παράνομων τυπογραφείων, στην εύρεση και στη μεταφορά όπλων την περίοδο της Επανάστασης, σε σειρά μαχητικών ενεργειών.

Τα στοιχεία για τη ζωή του Καμό και το επαναστατικό κίνημα στην περιοχή είναι πολύτιμα τόσο ως αναφορά σε σχετικά άγνωστες για το ελληνικό κοινό περιόδους της Ιστορίας, όσο και ως πηγή άντλησης διδαγμάτων σχετικά με την αυταπάρνηση, το θάρρος και την ευρηματικότητα των μπολσεβίκων λαϊκών αγωνιστών στην πάλη τους ενάντια σε πολυπρόσωπους μηχανισμούς που έμοιαζαν ακατανίκητοι.

Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17

τιμή με ΦΠΑ: 4,00 ευρώ

To θεατρικό έργο Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17

ανέβηκε ως θεατρική παράσταση την περίοδο 2015-2016, ενώ παρουσιάζεται και το 2017.

Αφορά την Αθηνά Χατζηεσμέρ ή Εσμερίδου, παιδί προσφύγων από τη Μικρασία, που μεγάλωσε κι έζησε στα Γερμανικά των Νέων Σφαγείων του Ταύρου. Μέλος της ΕΠΟΝ, συνελήφθη από ταγματασφαλίτες που την μετέφεραν στην Γκεστάπο. Την βασάνισαν για να προδώσει τους συνεργάτες της. Δεν το έκανε. Φυλακίστηκε στις φυλακές Χατζηκώστα κι εκτελέστηκε στις 2 Οκτώβρη 1944 στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής. Ήταν 17 χρονών.

Συντελεστές της παράστασης Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17 στο θέατρο «Επί Κολωνώ» και σε

περιοδείες, τη θεατρική περίοδο 2015-2016 και 2017:

Κείμενο: Θαλασσιά Αντωνοπούλου. Σκηνοθεσία: Φαίδρα Σούτου, Ηλιάνα Μαυρομά-
τη, Ισίδωρος Πάτερος.
Καλλιτεχνικός σύμβουλος: Σάββας Στρούμπος. Δραματουργική επεξεργασία: Η Ομάδα (Θαλασ-
σιά Αντωνοπούλου, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ισίδω-

ρος Πάτερος, Φαίδρα Σούτου). Πρωτότυπη μουσική: Ισίδωρος Πάτερος.
Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Σούτου.

Κοστούμια: Λένα Καφαντάρη.

Φωτισμοί: Δημήτρης Σταμάτης. Φωτογραφίες: Μυρτώ Κουτούλια. Τρέιλερ: Σήφης Στάμου.

Ερμηνεία: Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ισίδωρος Πάτε-ρος.

«Λευκές Νύχτες»

τιμή με ΦΠΑ: 8,00 ευρώ

Οι «Λευκές Νύχτες» και «Η συνεσταλµένη» είναι χαρακτηριστικά δείγµατα της γραφής του Ντοστογιέφσκι.

Το κοινό στοιχείο που δένει τις δύο νουβέλες είναι το αµετάβλητο, το καθαρό ντοστογιεφσκικό ψυχικό και φυσικό τοπίο. Μέσα από τα δύο έργα, αναδύεται η τόσο συµβολική νύχτα, το σκοτάδι της φύσης που εναρµονίζεται µε την κατήφεια της ψυχής των απλών ανθρώπων, µε την ασφυκτική µοναξιά τους και την άγρια ερηµιά που τους ζώνει.

Πρόκειται για έργα που «ξυπνούν το αί-σθηµα και τη σκέψη». Έργα που «τα διαπο-τίζει η φλογερή αγάπη του δηµιουργού τους για τους ανθρώπους, η βαθιά κατανόηση της ψυχής που υποφέρει».

τιµή µε ΦΠΑ: 8,00 ευρώ

Μάης του 1942 στη Σοβιετική Ένωση. O επιλοχίας Βασκόφ του αντιαεροπορικού τάγµατος αναλαµβάνει τη φρούρηση των εγκαταστάσεων ενός σιδηροδροµικού κόµβου. Στην υπηρεσία του µπαίνουν νεαρές µαχήτριες του τάγµατος. Ανακαλύπτουν την ύπαρξη οµάδας Γερµανών σαµποτέρ στο δάσος δίπλα στον κόµβο, τους οποίους προσπαθούν –και τελικά πετυχαίνουν– να αναχαιτίσουν. Η οµάδα που θα αντιµετωπίσει τους 16 φασίστες αποτελείται από πέντε 19χρονα κορίτσια –µε επικεφαλής τον Βασκόφ– τα οποία θα δώσουν τη ζωή τους για την πατρίδα τους...

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

O Σοβιετικός Mπόρις Βασίλιεφ γεννήθηκε στις 21.5.1924 στο Σµολένσκ και πέθανε στις 11.3.2013 στη Μόσχα. Κατατάχτηκε εθελοντικά στο στρατό σε ηλικία 17 χρονών, από τον οποίο αποχώρησε το 1954, για να γίνει συγγραφέας.
Το έργο του Είναι γαλήνια εδώ η χαραυγή... εκδόθηκε για πρώ-τη φορά το 1969 και πούλησε 1.800.000 αντίτυπα µέσα σ’ ένα χρόνο. Πρόκειται για έργο που έχει παρουσιαστεί και στο θέατρο, ενώ έχει µεταφερθεί και στον κινηµατογράφο. Άλλα έργα του είναι τα:

∆εν πυροβολούν τους κατάλευκους κύκνους, Αύριο ήταν πόλεµος

κ.ά.

Στα τέλη της συγγραφικής του πορείας ασχολήθηκε µε την ιστορική µυθοπλασία.



τιµή µε ΦΠΑ: 10,00 ευρώ

«Η μοναδική στιγμή που σπάνια εμφανίζεται στη ζωή των ανθρώπων εκδικείται τρομερά εκείνους που κατά λάθος εξέλεξε και την περιφρόνησαν. Όλες οι πολιτικές αρετές, η φρονιμάδα, η προθυμία, η υπακο ή, χάνονται σαν το χιόνι στον ήλιο µμπροστά στη µμυστηριώδη στιγμή που απαιτεί μονάχα µμεγαλοφυΐα. Αυτή η στιγμή παραμερίζει µε περιφρόνηση τους διστακτικούς.»


Mε τις νουβέλες που περικλείονται στον παρόντα τόμο, ο Στέφαν Τσβάιχ αναδεικνύει το σάπιο στη ζωή της αστικής τάξης, από την οποία καταγόταν. Ξεχωρίζει η νουβέλα από την οποία πήρε και τον τίτλο της η παρούσα συλλογή, στην οποία η περιγραφή της συντριβής του Ναπολέοντα στη µμάχη του Βατερλό κλείνει µε τα παραπάνω λόγια, όπου ο συγγραφέας κρίνει την αδυναμία του υπό τον Ναπολέοντα στρατηγού να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και στο κάλεσμα της Ιστορίας...


                            τιμή με ΦΠΑ: 12,00 ­ευρώ

Η Κάτι είναι μια μικρή τσιγγανούλα που φτάνει από το χωριό στη Βουδαπέστη με τον πατέρα της και τ’ αδέρφια της.

«Δυο κοριτσάκια με σχολικές ποδιές έφτασαν εκεί και, μέσα στη βιασύνη τους να περάσουν, την έσπρωξαν λιγάκι. Το ένα κορίτσι την κοίταξε καλά και, δείχνοντάς την στο άλλο, φώναξε:
– Για κοίτα αυτήν εδώ!»

*   ατίθασος αλλά και καλοσυνάτος χαρακτήρας της, η περιέργεια αλλά και ο θαυμασμός της για όσα πρωτόγνωρα βλέπει γύρω της στην πρωτεύουσα, οι μικροδιακρίσεις από τη μεριά μερικών παιδιών αλλά και η στοργή με την οποία την περιβάλλουν άλλοι, μικροί και μεγάλοι, γίνονται αφορμή γι’ αναρίθμητες περιπέτειες, στο σχολείο, στο σπίτι, στη γειτονιά.

«Όταν η δασκάλα άρχισε να μιλάει, στην τάξη έγινε απόλυτη σιωπή:

– Αυτό το βιβλίο το χαρίζουμε στην Κάτι. Έγραψα μέσα μονάχα λίγα λόγια αλλά πιστεύω πως είναι αρκετά...
Δυνάμωσε τη φωνή της και διάβασε:

– Στην Κάτι μας της 4α...»

Βιογραφικά στοιχεία της συγγραφέα

Η Μαρία Χάλασι γεννήθηκε στις 5.5.1931 και πέθανε στις 30.4.1978 στη Βουδαπέστη. Σπούδασε ουγγρική φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή της Βουδαπέστης. Από το 1952 μέχρι το 1956 συνεργαζόταν με το περιοδικό Καλλιεργημένος Λαός, ενώ στη συνέχεια έγινε αρχισυντάκτρια του περιοδικού Θέατρο και Κινηματογράφος. Το 1968 παρου-σιάστηκε το θεατρικό έργο της με τίτλο Τότε, για μια φορά. Το 1971-1976 ήταν βασική συνεργάτης της εφημερίδας Ουγγρικά Νέα. Από το 1976 μέχρι το θάνατό της ήταν αρχισυντάκτρια του καλλιτεχνικού πε-ριοδικού Pesti Musor. Τα γραπτά της, που διαπνέονται από ένα έντονα προσωπικό ύφος και πολυχρωμία, ασχολούνται με κοινωνικές και προσωπικές πτυχές της καθημερινότητας. Το έργο της με τίτλο Η Κάτι του τελευταίου θρανίου έγινε ένα από τα πιο αγαπημένα βιβλία για νέ-ους, χάρη στην ευαισθησία και τον προβληματισμό του.


Κώστα Μπόση: ...και το τρένο τραβούσε για τα ξεχερσώματα


«Αν ζούσε, τώρα, (πέθανε το 1994), ο Κ. Μπόσης (ψευδώνυμο του Κώστα Πουρναρά), θα μπορούσε να είναι βέβαιος ότι έδωσε ένα συγκλονιστικά προφητικό μήνυμα: μέσα στη ζούγκλα του καπιταλισμού και του ιμπεριαλισμού, η Σοβιετική Ενωση πέφτοντας, εξακολουθεί να φωτίζει την άβυσσο», έγραψε πολύ εύστοχα ο Ριζοσπάστης για το βιβλίο. Η ζωή μιας ομάδας μαχητών του ΔΣΕ που μετά την ήττα στο Γράμμο βρίσκουν φιλοξενία στην ΕΣΣΔ, σε μια περιοχή στα βάθη της Ασίας. Τα προτερήματα αλλά και τα ελαττώματα που κουβαλούν μαζί τους οι νιόφερτοι αγωνιστές, η προσπάθειά τους να προσαρμοστούν στη νέα πατρίδα και οι συγκρούσεις που γεννιούνται μέσα τους ερχόμενοι σε επαφή με το καινούργιο: το χτίσιμο της σοσιαλιστικής  κοινωνίας, για την οποία και οι ίδιοι πολέμησαν. Ο συγγραφέας δεν ωραιοποιεί την κατάσταση, προβάλλει τις αδυναμίες των χαρακτήρων του, ελλήνων και σοβιετικών, ξεσκεπάζει τα αρνητικά και τονίζει τα θετικά της πρωτόγνωρης διαδικασίας του «ξεχερσώματος» του παλιού. Μας δίνει μια ιστορία πλεγμένη με ευαισθησία και αγάπη για το νέο που χτίζεται μέρα με τη μέρα. Στο τέλος του βιβλίου, βγαίνουν από τα χείλη του κεντρικού ήρωα τα λόγια που θα μπορούσαν να είναι και η κεντρική ιδέα του μυθιστορήματος: «Το φως είναι ο καλύτερος σύμμαχός μας. Αυτοί να τα πουν, να ανοίξουν την καρδιά τους και μεις να τους εξηγήσουμε τις αιτίες. Από πού ξεκινήσαμε, που φτάσαμε, τι είχαμε και τι έχουμε… Να τους δώσουμε να καταλάβουν πως ο σοσιαλισμός είναι δύσκολο πράμα. Δε φτάνει να πάρεις την εξουσία. Χρειάζεται να ζυμώσεις ξανά τον άνθρωπο, που τον έπλασαν οι αιώνες, και να φτιάξει, απ΄ την αρχή, καινούριο…». 


*Επιτάφιος

Γιάννης Ρίτσος



Στις 9 Μαΐου η μεγάλη απεργία και διαδήλωση των καπνεργατών πνίγεται στο αίμα από τη δικτατορική κυβέρνηση Μεταξά, με συνολικά δώδεκα νεκρούς, ανάμεσα στους οποίους και ο 25χρονος αυτοκινητιστής Τάσος Τούσης. 
Ο Ριζοσπάστης, την επόμενη ημέρα, δημοσιεύει φωτογραφία, στην οποία αποτυπώνεται η μητέρα του Τάσου Τούση να σπαράζει πάνω από τη σορό του, μόνη στο μέσο της διασταύρωσης των οδών Βενιζέλου και Εγνατία. 
Η φωτογραφία συγκλόνισε τον ποιητή και ταυτόχρονα τον ενέπνευσε: Ο Ρίτσος κλείστηκε στη σοφίτα του και έγραψε τα τρία πρώτα μέρη του Επιταφίου. Ο Ριζοσπάστης στις 12 Μάη του 1936 τα δημοσίευσε υπό τον τίτλο Μοιρολόι. Χαρακτηριστικοί στίχοι του ποιήματος είναι:

Γιέ μου, σπλάχνο τῶν σπλάχνων μου, καρδούλα τῆς καρδιᾶς μου,
πουλάκι τῆς φτωχιᾶς αὐλῆς, ἀνθὲ τῆς ἐρημιᾶς μου,

πῶς κλείσαν τὰ ματάκια σου καὶ δὲ θωρεῖς ποὺ κλαίω
καὶ δὲ σαλεύεις, δὲ γρικᾷς τὰ ποὺ πικρὰ σοῦ λέω;


*Το εξώφυλλο είναι από την πρώτη έκδοση

 https://www.sep.gr/cms/site/gr.php?p=homepage


Άλλες εκδόσεις 



Ποιήματα αγωνιστριών στις Γυναικείες Φυλακές Αβέρωφ
 (διαφυλαγμένα από την Μάρθα Ξανθοπούλου – Αντονέν)
ΙΔΡΥΜΑ «ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΗ», 2011


Ένα κιτρινισμένο μπλοκ με 21 ποιήματα που έγραψαν αγωνίστριες φυλακισμένες στου Αβέρωφ ήταν η αιτία για την πολύτιμη αυτή έκδοση.Ένα ιδιαίτερης ιστορικής, ιδεολογικής, κοινωνικής, ανθρωπιστικής αξίας κειμήλιο-ντοκουμέντο που βρέθηκε ανάμεσα στα πράγματα της αγωνίστριας της ΕΑΜικής Αντίστασης και του ΔΣΕ Μάρθας Ξανθοπούλου – Αντονέν, στο σπίτι της, που δώρισε στο Ίδρυμα Περίθαλψης Ηλικιωμένων «Το Σπίτι του Αγωνιστή». Η αγωνίστρια, κρατούμενη και η ίδια στις φυλακές Αβέρωφ, συγκέντρωσε και διαφύλαξε ως κόρη οφθαλμού, όσο ζούσε, τα κομμάτια χαρτί με τα ποιήματα και άλλα ενθυμήματα των συναγωνιστριών της. Μετά το θάνατό της το Σπίτι του Αγωνιστή φρόντισε για την έκδοσή τους σε ένα καλαίσθητο, εκτός από πολύτιμο, βιβλίο. Σε αυτό συντέλεσαν τα πολύ όμορφα σχέδια της εικαστικού Εύας Μελά, ενώ στις πρώτες κιόλας σελίδες ξεχωρίζει το πολύ γνωστό χαρακτικό της ζωγράφου – χαράκτριας Ζιζής Μακρή, που απεικονίζει τον φοίνικα στην αυλή της φυλακής. Το βιβλίο ξεκινάει με πρόλογο των Κώστα Μαραγκουδάκη – Φοίβου Τσέκερη και μια μεγάλη κατατοπιστική εισαγωγή και παρουσίαση των ποιημάτων από την Αριστούλα Ελληνούδη. Πρόκειται ουσιαστικά για μια συλλεκτική έκδοση που δεν πουλιέται στα βιβλιοπωλεία, αλλά δωρίζεται σε όλους τους συμπαραστάτες του Σπιτιού του Αγωνιστή.Έτσι κι αλλιώς το Σπίτι του Αγωνιστή χρειάζεται πάντα τη συμπαράστασή μας.


Γιώργου Φαρσακίδη: Ημερολόγιο του βουνού – 1944, Αθήνα 2014


Ο Γιώργος Φαρσακίδης δεν έχει ανάγκη από συστάσεις. Έχει εκδώσει 25 βιβλία με τα πολύτιμα και με αυτοβιογραφικές αναφορές λογοτεχνήματά του και τα ανυπέρβλητης αξίας  εικαστικά του, τα γεννημένα μέσα στη φωτιά των αγώνων του λαϊκού-επαναστατικού μας κινήματος. Το «ημερολόγιο» του το ξεχωρίζουμε, δίπλα σε άλλα βιβλία του, επειδή περιγράφει τα πρώτα βήματα μιας ζωής που πέρασε «από σαράντα κύματα», γεμάτη από αισθήσεις, από τέχνη, από αγώνα και έπλασε, διαμόρφωσε, έχτισε αυτόν τον σπουδαίο άνθρωπο. Σελίδες πλημμυρισμένες από τον χειμαρρώδη μα και τρυφερό λόγο του Γ. Φαρσακίδη, τα εικαστικά του έργα και φωτογραφίες από τα χρόνια της πρώτης Αντίστασης, απέναντι στους Γερμανούς και Βούλγαρους καταχτητές. Από τα χρόνια τα πιο γλυκά της νιότης, τότε που το «ρουσάκι» νιώθει να πνίγεται στις σκλαβωμένες από τους ναζί γειτονιές του Ντεπό και αναζητά ανυπόμονα τη ―μοναδική γι’ αυτόν― διέξοδο στο βουνό. Εκεί τον σπρώχνει η περηφάνια του, αλλά και η αγάπη του για τη ζωή. Εκεί δίνει όρκο να γυρίσει πίσω με τη λευτεριά.


Βίλμα Εσπίν, Ασέλα ντε λος Σάντος, Γιολάντα Φερέρ.
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΥΒΑ. Mια επανάσταση μέσα στην επανάσταση
 Εκδόσεις Διεθνές Βήμα, 2015


Οι αγώνες ενάντια στην καταπίεση της γυναίκας, η νίκη της επανάστασης, η ανηφορική πορεία των κατακτήσεων του σοσιαλισμού, με δυο λόγια η ιστορία του επαναστατικού αγώνα στην Κούβα από τη δεκαετία του 1950 μέχρι τις αρχές του 21ου αιώνα, μέσα από τις ζωντανές αφηγήσεις, σε πρώτο πρόσωπο, τριών πρωταγωνιστριών του. Η ιστορία των γυναικών πού, όπως έλεγε ο Φιντέλ, έζησαν σε μια ταξική κοινωνία στην οποία οι γυναίκες αντιμετώπιζαν βαθύτατες διακρίσεις και μέσα από την επανάσταση ένιωσαν την ανθρώπινη αξία τους και κέρδισαν την ευκαιρία να δείξουν τις ικανότητές τους. Στην Κούβα η σοσιαλιστική επανάσταση οικοδομήθηκε με τις γυναίκες δίπλα στους άντρες, σπάζοντας τις  προκαταλήψεις εκατοντάδων ετών που τις ήθελαν περιορισμένες και υποταγμένες στους άντρες. Στο βιβλίο μιλούν οι ίδιες για τη δράση τους και για το πώς, αλλάζοντας τον κόσμο γύρω τους, άλλαζαν οι ίδιες καθώς και οι άνδρες που πάλευαν στο πλευρό τους. Μέσα από τις διηγήσεις των τριών επαναστατριών ξεδιπλώνεται με όλη της τη ζωντάνια η ιστορία της σοσιαλιστικής επανάστασης της Κούβας.



*«Σατιρικά Γυμνάσματα» 
 Κωστής Παλαμάς 
Ίδρυμα «Κωστή Παλαμά»

Τα «Σατιρικά Γυμνάσματα» είναι δυο σειρές ποιημάτων. Η πρώτη σειρά αποτελείται από 20 ποιήματα που γράφτηκαν το 1907 και δημοσιεύτηκαν τον επόμενο χρόνο στο περιοδικό Νουμάς. Η δεύτερη σειρά αποτελείται από 24 ποιήματα που γράφτηκαν και δημοσιεύτηκαν στο «Νουμά» το 1909, σχεδόν ταυτόχρονα με το κίνημα στο Γουδί. Η σάτιρα του Παλαμά κρατάει μαστίγιο και χτυπάει σκληρά την πολιτική κατάσταση και τις κίβδηλες αξίες της εποχής. Είναι πικρός σαρκασμός που βγαίνει από την οργή και την αγανάκτηση του ποιητή και προσπαθεί να ξυπνήσει τις ναρκωμένες συνειδήσεις των συμπολιτών του. Πρόκειται για μια συλλογή θρυλική πια, αγέραστη από τον χρόνο, που εξακολουθεί να μένει επίκαιρη. Όπως έχουν πει «πρόκειται για ένα από τα "γονιμότερα και δυνατότερα" έργα του Παλαμά» (Βάρναλης), το οποίο «έχει κάτι από τη βιβλική ευθυβολία των προφητών του Ισραήλ» (Χουρμούζιος). Ο λόγος εδώ «καίει και καθαρίζει» (Δημαράς) και πόνος και το πάθος για το καλύτερο «φλογίζουν τον στίχο» (Παναγιωτόπουλος).


*Το εξώφυλλο είναι από την πρώτη έκδοση 

            

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου